Afgelopen zaterdag is horecaondernemer Vincent Posthumus verrast door zijn vriendengroep. Een voor een kwamen zijn vrienden met bier aan bij de koek- en zopiekraam van Posthumus.
Ze kwamen daar met 24 dozen met bier, in totaal zo’n 576 flesjes. De 22 vrienden besloten geld in te leggen om bij brouwerij Brouwdok in Harlingen een eigen biertje in te kopen. Posthumus’ vader ontwierp het etiket voor het biertje dat ‘ut spiegeltje’ heet. Het idee is dat de flesjes na de lockdown aan klanten verkocht worden om zo extra inkomsten te genereren. Behalve dat gaat het vooral om het gebaar.
Als ondernemer probeert Posthumus zijn hoofd boven water te houden. Zo probeert hij verschillende dingen te verkopen zoals bierpaletten en afhaalmaaltijden. Toch is dat, in combinatie met de steun van de overheid, niet genoeg. Hij moet zelfs geld lenen om alles door te betalen, inclusief personeel.
Toch gaat Vincent niet bij de pakken neer zitten, want hij blijft zoeken naar mogelijkheden binnen de juiste regels en is vastberaden niet failliet te gaan.
Bron: Huis aan Huis