Sportscholen worden zwaar getroffen door de coronacrisis. Waar de horeca vanaf 1 juni weer van start mag gaan, moeten sportscholen, zoals het er nu voor staat, nog tot 1 september geduld hebben. Dit is uiteraard heel zuur, maar heb je als sportschool dan het recht om je leden onredelijk te behandelen?
Het antwoord is natuurlijk ‘nee’, maar het blijkt dat BigGym, die onder andere een filiaal in Leeuwarden heeft, alles behalve redelijk omgaat met de situatie. In eerste instantie wordt er een compensatie beloofd voor de leden, waar zij uiteraard recht op hebben, maar hier blijkt in de praktijk niks van terecht te komen.
Om contact te krijgen met de sportschool voor bijvoorbeeld vragen blijkt ook vrijwel onmogelijk. De telefoon wordt al weken niet opgenomen en ook op e-mails wordt er niet gereageerd.
Maar het wordt nog mooier, het uitschrijfformulier is van de website gehaald waardoor het onmogelijk is voor leden om hun lidmaatschap op te zeggen. Dan zou je zeggen een andere optie is even mailen, maar als je daar geen reactie op krijgt… En storneer je het abonnementsbedrag, dan krijg je ook nog een incassobureau op je afgestuurd.
Bron: Suksawat. Suksawat heeft een uitgebreider artikel gepubliceerd waar een uitleg volgt van de hele kwestie en ook is er contact gezocht met de directeur van BigGym.
Hetzelfde maak ik mee, ze zijn onbereikbaar, reageren niet op mijn emails van weken geleden. Ik geef aan dat ik plotseling verhuisd ben en ondanks mijn uitschrijving behandelen ze deze niet en sturen ze incasso op mij af. Ik wil juridische stappen tegen hun ondernemen.