‘’Het maakt mij niet uit hoeveel ik verkoop, ik wil vooral plezier hebben op de werkvloer en de tijd kunnen nemen voor mijn klanten.’’
Rob Dijkstra is een bezorgde optometrist en vooral eerlijke ondernemer. Als eigenaar van Miedema Brilmode en Oogzorg is het zijn streven om iedere klant te voorzien van een kijkoplossing. Niet per se een bril of lenzen, want dat is niet altijd de beste optie. Persoonlijk advies en daadwerkelijk op maat gemaakte producten bieden staat hoog in het vaandel bij de opticiens die werkzaam zijn bij Miedema.
Maar hoe geef je dat nou weer als het gaat om reclame maken? Rob kwam samen met zijn team op het idee om niet te kiezen voor een standaard flyer of radiospot, maar voor een eigen vormgegeven krant. ‘’Het is erg moeilijk om naar buiten toe te communiceren wie wij zijn, en wat we doen. Bestaande klanten weten dat natuurlijk, maar we willen vanzelfsprekend ook graag nieuwe klanten op de hoogte brengen van onze service en de mogelijkheden die we ze kunnen bieden als het gaat om brilmode en oogzorg. We hebben een hoop letters en zinnen nodig om dat goed uit te kunnen leggen.’’
De krant is inmiddels alweer voor de tweede keer uitgebracht en bij een hoop inwoners van Leeuwarden op de mat gevallen. ‘’We hebben geprobeerd om de krant zo vorm te geven, dat de sfeer van het bedrijf zo goed mogelijk naar voren komt. Het persoonlijke aspect is bij ons heel belangrijk, maar ook de technische kant van het vak komt aan bod. De lezer krijgt inzicht in wie wij zijn, hoe onze manier van werken eruitziet, en natuurlijk wordt het uitgebreide dienstenaanbod niet vergeten. Zo beschikken we bijvoorbeeld als enige in Leeuwarden over een DNEye scanner. Met dit apparaat gaat de meting van twee sterktes naar maar liefst achttien sterktes waarop oogafwijkingen kunnen plaatsvinden.’’
En de reacties? Die zijn vooral erg positief! ‘’Bestaande klanten vinden het vooral erg leuk dat ze weer wat meer over ons te weten zijn gekomen. Sommigen komen hier al jaren en zijn bijna een beetje trots dat ze klant bij ons zijn. Dat voelt natuurlijk erg goed, daar doen we het met zijn allen voor. Naast bestaande klanten hebben we ook een hoop nieuwe klanten mogen verwelkomen. Dit zijn vooral klanten die naar aanleiding van de krant langs komen met een bepaalde uitdaging. Zo hadden we onlangs een mevrouw die al een jaar of drie last heeft van hoofdpijn. Ze kon er bij andere opticiens geen oplossing voor vinden, maar vond die bij ons gelukkig wel. Zodra ze in de wachtkamer zat met een pasbril op, voelde ze de hoofdpijn wegtrekken. Dat is niet alleen heel erg fijn voor de klant, maar ook een ontzettend groot compliment voor ons.’’
Bron: Miedema Brilmode en Oogzorg – Winkelen in Leeuwarden
Foto: Simon van der Woude – Welkom in Leeuwarden