Livera: let’s talk bikini’s

Toe aan een nieuwe bikini? Heb jij even mazzel dat de Livera in Leeuwarden een van filialen met de grootste badmodecollecties is. Eigenaar Linda de Vries vertelt er alles over en geeft een kijkje achter de schermen.

Ze is de jongste Livera-ondernemer van het land en heeft een van de grootste Livera-winkels: Linda de Vries (29) uit Leeuwarden. Wie al vaker bij Livera te vinden is kent haar ongetwijfeld, want ze staat vaak op de winkelvloer. Wie haar nog niet kent, wil na de Doelesteeg snel linksaf slaan, want in de Livera vind je nu, naast een kneitergezellig en kundig team, een geweldige badcollectie.

Passie voor badmode

Drieënhalf jaar geleden nam Linda de winkel over, ze was destijds 25 jaar. Haar leeftijd ziet ze vooral als een voordeel, want als jonkie weet ze goed welke trends en ontwikkelingen spelen. Niet voor niets zit ze in de marketing- en badmodecommissie van Livera.

Linda: “Livera heeft een aantal commissies waar de winkelondernemers zich voor kunnen opgeven, waardoor wij inspraak hebben in collecties en marketing. En ja, ik heb nogal een sterke mening, dus ik vind het leuk om die te laten horen.”

“In alle commissies zitten maximaal vijf ondernemers, samen met het hoofdkantoor. Een paar weken geleden presenteerde Livera aan ons de badmodecollectie voor 2025, en wij als commissie delen dan wat we daarvan vinden. Als wij bijvoorbeeld vinden dat een bikini ook in het roze moet worden uitgebracht, dan gaan ze daarmee aan de slag.”

Jong en fris

Linda heeft een duidelijke visie: wat haar betreft mag de badmodecollectie lekker fris en jong, zodat een nog grotere doelgroep zich aangesproken voelt. “Mede dankzij mijn bijdrage heeft de bikinicollectie nu ook wat kleinere broekjes, niet elke vrouw wil een broekje tot haar navel. En de klant die dit liever wel heeft, vergeten we natuurlijk ook niet.”

Die visie zie je ook terug in de collectie die op dit moment in de winkel hangt. “Ik probeer graag nieuwe dingen uit. Zo heb ik voor dit seizoen een heel leuke glitterbikini ingekocht. Er hangt sowieso ontzettend veel leuke swimwear in de winkel nu: ik zie veel felle kleuren en glitters. En dit seizoen zijn badpakken ook weer helemaal hip. Verder heb ik dit jaar ook heel veel accessoires: matchende pareo’s, een jurk, een tasje, een hoed voor bij je bikini. ”

Het hele jaar door

De winkel in Leeuwarden is een van de grootste van het land. De meeste winkels zijn rond de 120 vierkante meter, die van Linda is 220. Er zijn er nog een stuk of vier in het land die ook zo groot zijn. “Het leuke daaraan is dat ik ten opzichte van kleinere winkels een grotere collectie heb”, zegt Linda.

In de winkel hangen daarom de eigen collectie van Livera, maar ook bikini’s van merken als Cyell – van origine een Fries merk – en Beachlife. De eerste lichting van de swimwear-collectie hangt altijd al heel vroeg in de winkels: vanaf december.

“Maar weinig mensen weten het, maar als je dus in de winter naar een zonbestemming gaat, kun je al bij ons terecht voor een nieuwe bikini. En in januari en februari volgt de rest.” De huidige collectie is nu inmiddels compleet, dus je kunt na het lezen van dit verhaal zo het magazine dichtslaan en even naar het Ruiterskwartier hobbelen.

Vind je het lastig kiezen uit al dat moois? Dan helpt het gezellige, jonge team je met alle liefde aan een passende bikini. Passend bij je persoonlijkheid, maar ook bij je maat. Want ook daar heeft het team expertise over.

Kiezen hoeft trouwens helemaal niet, Livera heeft tot 30 juni een leuke badmodeactie: 25 procent korting op alle badmode van de eigen merken. Hup, op naar Livera, want de zomer is begonnen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *