Dennis Dörfel, uitgever: “Het mooie van Leeuwarden is dat het alleen maar mooier wordt…”

Dit is het nieuwe UIT Magazine voor Leeuwarden en omstreken. Afgewisseld met het stadsmagazine ‘Welkom in Leeuwarden! verschijnt het UIT Magazine iedere twee maanden. Beide bladen worden bedacht en uitgegeven door Dennis Dörfel, een geboren en getogen Leeuwarder die trots op ‘zijn’ stad. Met het uitgeven van dit UIT Magazine gaat een lang gekoesterde droom in vervulling.

Met het UIT Magazine wil Dennis het gat opvullen dat er na het verdwijnen van de Uit-bijlage van de Leeuwarder Courant is ontstaan. Bestreek de verslaggeving van de LC de hele provincie, het UIT Magazine richt zich voornamelijk op Leeuwarden en omstreken. “Ik ga ik al jaren op stap in de stad. En het mooie van Leeuwarden is: het wordt steeds mooier! De afgelopen 15 jaar is er zo enorm veel bij gekomen, daar ben ik echt heel trots op. Ik denk dat veel mensen niet eens goed weten hoe gevarieerd uitgaan in Leeuwarden kan zijn: festivals, musea, restaurants, clubs, café’s, kroegen, theater, van superchic tot ‘doe maar gewoon’, we hebben alles wat een grote stad hoort te hebben. Europe, you’re very welcome in Leeuwarden!”

Het UIT Magazine is er om mensen in Leeuwarden, maar ook daarbuiten, te informeren over wat er hier allemaal gaande is op cultureel en culinair gebied. Want we zijn momenteel getuige van een razendsnelle ontwikkeling van de srtad. Neem nu de evenementen. Leeuwarden had er al veel, maar krijgt er steeds meer. Een teken dat de stad leeft! Uiteraard heeft het ook alles te maken met 2018, het jaar waarin we in de Europese schijnwerpers staan. Maar ongetwijfeld ook veel onverwachte dingen, want nieuws laat zich immers niet voorspellen.

Gelukkig worden er steeds vaker grote evenementen georganiseerd die bezoekers uit het hele land naar Leeuwarden trekken: het Straatfestival, Welcome to the Village, Psy Fi, Hoofdstad van de Smaak, Het Glazen Huis… Maar ook ‘binnenskamers’ gebeurt er genoeg om over te schrijven: de Hallen Leeuwarden, Neushoorn, de zinderende zondag, pop-up winkels en restaurants en natuurlijk tal van individuele initiatieven. De redactie van het UIT Magazine gaat voortaan verslag doen van dergelijke grote en kleine happenings. Maar je leest ook verhalen van lokale (horeca)ondernemers, wat hun beweegt en wat ze van plan zijn. Het UIT Magazine bestaat dus voor een deel uit onafhankelijke redactie, bijvoorbeeld het ‘wel en wee over wel of geen Pathé’. Het andere redactionele deel bestaat voornamelijk uit advertorials waarin ondernemers iets interessants over hun bedrijf vertellen.

Leeuwarden beschikt over unieke locaties zoals het WTC, De Prinsentuin, De Groene Ster, De Harmonie, Neushoorn, Blokhuispoort. Ook het komende jaar gaan daar weer veel interessante dingen gebeuren. In het UIT Magazine lees je nieuws en achtergronden over wat er komen gaat, maar ook over wat is geweest en wat je niet had moge missen. Daarom is dit magazine eigenlijk vooral voor de Leeuwarders zelf. Het blad verschijnt om de twee maanden, samen met het glossy magazine ‘Welkom in Leeuwarden!’. Dus in het nieuwe jaar brengen we sowieso zes keer interessant leesvoer. Gratis en voor niets!. Daarnaast zijn beide ‘magazines’ ook online, dus je hoeft echt niets te missen over de handel en wandel in deze stad.

Het team van het UIT Magazine en Welkom in Leeuwarden! wenst je veel leesplezier, fijne feestdagen en heel veel mooie momenten in 2016!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *