Traditioneel lieten mannen hun vrouw, vriendin of moeder hun ondergoed aanschaffen. Maar daar is verandering in gekomen, zo blijkt uit een nieuw onderzoek. Kocht in 2012 nog maar 33 procent van de mannen zelf hun ondergoed, uit een nieuw onderzoek van een mannenondermodelabel onder duizend Britse mannen blijkt dat inmiddels 90 procent van de mannen zelf hun slips en boxers aanschaft.
Het label denkt dat de stijging te danken is aan de opkomst van de spornoseksueel, de opvolger van de metroseksueel.
Spornoseksueel
De spornoseksueel heeft pornosterren en topsporters als voorbeeld en ziet zijn afgetrainde en tot in de puntjes verzorgde lichaam als zijn belangrijkste accessoire. De metroseksueel zocht het vooral in kleding en kapsel. Bekende voorbeelden zijn ex-voetballer David Beckham en model David Gandy, die regelmatig vrijwel naakt poseren voor campagnes van hun eigen ondergoedcollecties. Uit het onderzoek blijkt tevens dat de gemiddelde man 15 tot 20 onderbroeken bezit en ze zo’n drie tot vier jaar in gebruik heeft.
Indruk maken
Mannen willen met hun afgetrainde lichaam en modieus ondergoed niet alleen indruk maken op vrouwen, maar ook op andere mannen, zoals bijvoorbeeld in de kleedkamer van de sportclub. Daarnaast plaatsen veel mannen selfies van hun ontblote lichaam, met alleen een modieuze onderbroek, online. Op Instagram staan inmiddels als zo elf miljoen foto’s van halfnaakte mannen die met hun lichaam willen pronken.
(Bron: nu.nl)
Bron: Telegraaf