Bij Pleasure Plaza gaat het om persoonlijke benadering: ‘Mensen op deze manier helpen geeft een goed gevoel’

De meeste mensen zullen bij een erotiekzaak niet meteen denken aan het moderne, strakke interieur van Pleasure Plaza. Met veel wit en producten netjes verpakt in stijlvolle doosjes, voelt het bijna alsof je een luxe elektronicawinkel binnenstapt. Het is een bewuste keuze van eigenaar Herman. “Ik wil een frisse, professionele winkel waar klanten zich op hun gemak voelen.”

Herman kocht de winkel aan Over de Kelders in februari 2024. En hoewel hij nieuw is in de erotiekbranche, heeft hij veel ervaring met klanten. Sterker nog, met een familiegeschiedenis in de modewereld groeide hij tussen ze op. “Ik vind het belangrijk dat mensen zich vrij voelen om rond te kijken en stel me open en benaderbaar op. Zo kan ik inspelen op waar iemand behoefte aan heeft. Soms is dat een gesprek waarin ik samen met de klant uitvind wat hij zoekt. Een andere keer is dat juist ruimte om zelf rond te neuzen. En of het nu verfijnde lingerie is of een mooi ontworpen speeltje, het doel blijft hetzelfde: mensen iets bieden waar ze blij van worden.”

Voor iedereen

Pleasure Plaza is ruim opgezet, met aan de linker- en rechterwand discreet verpakte attributen en hulpmiddelen, en achterin lingerie en kleding. Zijn doelgroep is divers. Van studenten tot senioren en van putjesschepper tot advocaat. “Ik behandel iedereen hetzelfde en ben ingesteld op een breed publiek. Daarom heb ik zo’n 1.100 verschillende artikelen in het assortiment. En mocht ik iets toch niet hebben, dan bestel ik het.”

Rake momenten

“Ik vind het contact met klanten leuk”, vertelt Herman. En dat gaat soms dieper dan alleen advies geven over een product. “Mensen vertellen me ook weleens wat meer. Zo vertelde een klant dat haar seksleven al jaren op een laag pitje stond en dat zij en haar man uit elkaar gegroeid waren. Ik raadde haar aan het met hem te bespreken. De kans is best groot dat hij er ook onzeker over is. Niet veel later kwam ze terug om me te bedanken. De trein was weer op de rails. Zulke momenten geven me echt voldoening. Het is mooi om te zien wat voor verschil een goed gesprek en het juiste product kunnen maken.”

Personal shopping

Hermans voorkeur voor een persoonlijke benadering komt ook terug in extra services. Zo biedt hij de mogelijkheid tot Personal Shopping buiten openingstijden. Handig voor mensen die wat extra tijd en aandacht willen voor het stellen van vragen, die advies op maat willen of die niet durven of kunnen komen tijdens de reguliere openingstijden. Hij zorgde ook voor een WhatsApp-functie op zijn site. Zodat klanten laagdrempelig hun vragen kunnen stellen. Handig voor wie een snelle reactie wil zonder naar de winkel te komen. Herman: “Regelmatig komt iemand na een vraag alsnog langs om een product te zien en kopen.”

Feestelijk

En tenslotte komt de persoonlijke benadering ook terug in het afrekenen bij de kassa. Daar pakt Herman producten, zo gewenst, in op een feestelijke manier. Bijvoorbeeld in een discrete papieren tas, compleet met een vleugje parfum dat vrijkomt bij het openen van het cadeau of middel dat je voor jezelf hebt gekocht. Een warme afsluiter.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *