Eigenaresse Cathy Pruis van sieraden- en modewinkel “Beauty’s – Jewelry & Fashion” is trots op haar nieuwste project “AtSeven Fashion, Jewerly & Musthaves”. Deze winkel voor hippe, jonge mensen biedt naast kleding, ook sieraden aan van de merken MyJewellery, Yehwang en Go Dutch Label. De winkel is sinds 12 oktober open en zit op het Naauw nummer 7, tegenover Beauty’s.
Cathy is altijd dol geweest op mode en heeft een neus ontwikkeld voor trends. ‘Als kind las ik de Tina en de modeplaatjes vond ik geweldig. Ik bewaarde de bladen, knipte de plaatjes eruit en maakte er moodboards van. Ik stelde me voor dat ik, als ik ooit mijn eigen geld zou verdienen, kleren voor mezelf zou gaan kopen.’ Na haar opleiding werkte ze eerst een tijd als directiesecretaresse. Haar eerste winkel was er eentje in de videobranche en na een paar jaar gaf ze leiding over een tiental videotheken in heel Nederland. Ze werkte gemiddeld zestig uur per week, maar toen ze op haar 34ste moeder werd van een zoon wilde ze het roer omgooien. Ze kreeg interesse in kinderkleding en het modemerk Mexx. In die tijd is Cathy een Mexx kinder-kledingzaak begonnen in Groningen. Maar kinderen worden groot en Cathy’s horizon verbreedde. Ze vond het tijd voor een andere richting. Gestopt met de Mexx winkel in Groningen begon ze jaren later, nu zeven jaar geleden, in Leeuwarden de sieradenwinkel Beauty’s. Na drie jaar startte ze eenzelfde winkel in Groningen. Die winkel in Groningen heeft ze weer gesloten.
De core business van Beauty’s was altijd sieraden en accessoires, zoals tassen en sjaals. Klanten kwamen bij Beauty’s voor passende accessoires bij kleding, die ze elders hadden gekocht. Dit laatste was de reden dat Cathy haar assortiment ging uitbreiden met een bijzondere collectie, betaalbare, kleding. Per januari is ook de naam van Beauty’s veranderd in Beauty’s – Jewelry & Fashion.
Het totaalplaatje
Cathy: ‘Als je een winkel hebt, zoals Beauty’s, waar je voor je complete outfit kunt slagen en waar je ook goed wordt geadviseerd, dan kom je graag weer terug. Een stylingsadvies kan een eye-opener zijn voor de klant. Kom uit je comfortzone en durf een style-statement te maken, maar vooral, ga met je leeftijd en tijd mee’. Zo hoopt de eigenaresse dat de witte legging nooit meer in de mode komt. Er is een tijd geweest dat onder elk jurkje een (witte) legging werd gedragen, mode of niet. Nu kan je als vrouw onder een kort jurkje beter een stoere leren- of een skai broek erbij aantrekken. Cathy adviseert vrouwen daarnaast om dingen uit te proberen, zoals een bepaald type oorbellen, ook al is de klant dat niet gewend. Cathy zoekt samen met de klant het argument om iets juist WEL te doen, in plaats van iets niet te doen.
Voor elke leeftijd wat wils
Bij Beauty’s werd kleding voor praktisch elke leeftijd verkocht. Voor de jonge meid maar ook voor dames ouder dan veertig jaar. Dit zijn wel twee aparte groepen. Nu korte jurkjes “in” zijn, vindt de jonge klant het geweldig, maar de andere klant vindt ze echt te kort. Omgekeerd vindt de jonge klant de langere jurken “tuttig”. Cathy bedacht dat ze deze twee categorieën beter kon scheiden en toen kwam het pand tegenover Beauty’s toevallig vrij. Ze ondernam meteen actie en na een paar weken was de nieuwe winkel ‘AtSeven, Fashion, Jewelry & Musthaves’, een feit.
Voor jong en door jong
AtSeven is een trendy shop, fleurig maar ook stoer aangekleed, met goud, roze en zwarte accenten. De bikerjacks en de stoere T-shirts die eerst bij Beauty’s hingen, worden nu bij AtSeven aangeboden. De collectie is flink uitgebreid en is voor een jong publiek. Wekelijks worden nieuwe items op de collectie aangevuld. Dat is de trend tegenwoordig. Je kan niet meer vier keer per jaar je collectie verversen. De hoofdmoot bij AtSeven bestaat uit kleding aangevuld met een leuke collectie sieraden, van de merken MyJewellery, Yehwang en Go Dutch Label.Er wordt nog gewerkt aan een website, ter ondersteuning van de winkel.
De verkoop bij Beauty’s blijft in handen van Cathy en een vlotte jonge vrouw is verkoopster bij AtSeven. Haar naam is Jessie, ze heeft veel volgers op Instagram en is een influencer, die midden in de wereld van jonge mensen staat.
Maak je droom werkelijkheid
Het begint met die droom, met een fantasie en als je de mogelijkheid en de gelegenheid hebt, is het mooi om je dromen achterna te gaan en te verwezenlijken, zegt Cathy, maar het gaat vooral om het goede gevoel. Voor haar is de droom met deze twee geweldige zaken, waarin haar hart en ziel liggen, uitgekomen.