Herman Schreuder, directeur Post-Plaza en zijn specifieke kijk op ‘ontzorgen’: “Ik wil niet meer dat ze vragen of ‘alles naar wens is’…

De inrichting van Post-Plaza ondergaat momenteel een transformatie. Een oplettende kijker heeft gezien dat het woord ‘Grand’ van de gevel is verdwenen. Het oude, enigszins chique logo is passé. In plaats daarvan prijkt nu een sympathieke postbode op de ramen die een recent verleden laat herleven. Volgens directeur Herman Schreuder is een hotel zoals Post-Plaza pas rendabel vanaf 80 kamers. Dat is een van de redenen dat we het aantal van 40 kamers verdubbelen. De nieuwe kamers worden verspreid over de twee panden die via een glazen doorgang met elkaar zijn verbonden. Brasserie Lourens verdwijnt en daar krijgen we een fraai Grand Café in ‘het oude postkantoor’ voor terug…

“De typering ‘brasserie’ past niet bij wat we voor ogen hebben. ‘Grand Café’ dekt de lading veel beter, daarom heten we voortaan: ‘Post-Plaza Hotel & Grand Café’.” Het woordje ‘Grand’ heeft nu betrekking op het café en daar is niets te veel mee gezegd… Via de hoofdingang van het oude postkantoor kom je in de imposante zaal met de houten gewelfde constructies. Als we gehelmd tussen de bouwvakkers lopen, legt Herman al gebarend de aanstaande inrichting uit. “Dit is straks dé plek in de binnenstad, een grand café zoals Leeuwarden lange tijd niet heeft gehad.” De verbouwing is spectaculair: ‘ouderwetse’ bar, een lounge-podium bij het raam, een open keuken, een eigen koffiebranderij en barista, een leestafel, kortom een grand café die past bij de ambities van Leeuwarden.

Net zoals vroeger heel Leeuwarden regelmatig in het postkantoor kwam om simpelweg iets te versturen of om postzegels te kopen, zo wordt het straks weer een komen en gaan van mensen die de gezelligheid opzoeken. Op donderdag hebben we een dj, vrijdags Sound & Bites en zondag is er open podium. Herman Schreuder wil dat ‘het oude postkantoor’ weer van iedereen wordt. “De postbode in het nieuwe logo grijpt duidelijk terug op dat oude gevoel van dienstbaarheid en service.”

Het nieuwe Post-Plaza blijft overigens expliciet dezelfde topkwaliteit voeren. “Alleen laten we het luxueuze ‘gouden randje’ voortaan weg. Ik vind het belangrijk dat het team de gasten op hun eigen manier weet te ‘ontzorgen’. Het mag wel wat losser. Dat schept een band en maakt het werk alleen maar leuker. Bovendien wordt het veel meer gewaardeerd dan de standaardzinnen ’Is alles naar wens?’ of Waarmee kan ik u van dienst zijn?’ Dat past niet meer in deze tijd en zul je bij ons niet horen. We vinden het veel interessanter hoe onze gasten hun verblijf in Leeuwarden ervaren, want daarom logeren ze tenslotte bij ons!” Het plan is om begin december met try-outs van start te gaan en reacties te peilen, om vervolgens in het nieuwe jaar officieel open te gaan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *