Wie de schoen past… gaat naar Schlichting Schoenmode!

Bij een metamorfose horen natuurlijk nieuwe schoenen. Schlichting Schoenmode voorzag Linda, de metamorfosekandidaat van vorig jaar, van een nieuw paar stoere stappers om haar transformatie helemaal compleet te maken. We spraken met Wouter Blok, die inmiddels al vijftien jaar werkzaam is bij Schlichting. Zeven jaar geleden nam hij de zaak aan het Naauw over.

 Wouter vertelt direct met veel enthousiasme over zijn ervaringen met Linda: “De samenwerking verliep heel goed, we hadden leuk contact met elkaar. We waren eigenlijk vrij snel klaar met passen en uitproberen. Linda kwam bij ons nadat ze bij Tischa’s en La Vie was geweest. Ze had dus al nieuwe kleren aan. En ze wist wat ze wilde: schoenen die pasten bij haar sportieve, maar nette kleding. Het mocht een iets moderner soort schoen zijn, en een beetje stoer, dus iets van stevig leer. Ze had voorafgaand al aangegeven dat ze zoiets wel zag zitten. Zodoende kwamen we uit bij schoenen van Gabor, en werden het halfhoge laarsjes met een hak. Een hele goede match.”

Wat waren de reacties? “We hebben heel veel reacties mogen ontvangen. Met name via Facebook, waar we een follow-up hadden. Dat is voor ons een nieuwe ervaring. Normaal gesproken zijn we daar wat minder mee bezig. Meedoen met deze metamorfose heeft heel goed uitgepakt. We kregen vooral veel reacties van mensen van buitenaf die ons hadden gevonden dankzij deze actie. Maar ook mensen die in de winkel kwamen waren erg enthousiast. Hartstikke leuk allemaal.”

Wat zijn de trends op schoenengebied? “We hebben door de jaren heen vooral gemerkt hoe snel alles verandert, zowel op het gebied van de mode zelf als het koopgedrag. Waar mensen vroeger binnenkwamen en geadviseerd wilden worden, zo weten zij -met name jongeren- al van tevoren wat ze willen. Klanten zijn tegenwoordig goed op de hoogte van alles en hebben weinig tijd nodig om het juiste te vinden. Het internet en vooral sociale media spelen hier een rol in. We zien dat mannen vaak gericht zijn op wat nettere, klassieke schoenen, bijvoorbeeld van Bommels. Vrouwen gaan vaak voor Gabor. Dit merk heeft een brede lijn en daardoor zit er eigenlijk altijd wel iets voor ze tussen.”

Heb je nog leuke nieuwtjes? “We hebben voor de nabije toekomst nog wel wat leuke acties in gedachten. Misschien dat we nog eens een open huis gaan houden. Of een speciale merkdag.”

Een speciale merkdag? “Ja. We hebben een aantal vrij bijzondere merken in ons assortiment. Zoals het Nederlandse ‘Loints of Holland’. Zij maken schoenen van stevig kwaliteitsleer, en daardoor zijn ze heel duurzaam. Oog voor het milieu staat bij de fabricatie hoog in het vaandel. Het ontwerp en de kleuren zijn tevens vrij ongebruikelijk.”

Het zijn inderdaad opvallende schoenen. Eventueel iets voor de nieuwe kandidaat? “Als deze op zoek is naar een schoen waarvan het ontwerp niet bepaald alledaags is, dan wel ja. Je moet er van houden. Het zijn schoenen die over het algemeen gedragen worden door vrouwen die echt op zoek zijn naar iets alternatiefs, iets eigentijds. Mocht dit de smaak zijn van de kandidaat, dan heeft Loints zeker veel leuks te bieden.”

Geef jezelf (of een ander) op nu het nog kan, aanmelden kan nog tot en met 20 oktober! Stuur een duidelijke, recente foto naar info@uitinleeuwarden.frl en vertel ons enige informatie over jezelf (naam, leeftijd, adres en reden van opgave).

Tekst: Nick Creutzburg
Foto’s: Patrick Visser/Simon van der Woude

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *